Az itt felsorolt bemelegítő játékokkal a TÁMOP 3.1.4 továbbképzés keretein belül ismerkedtem meg.
TANTÁRGY: összes IDŐ:10 perc ESZKÖZ: székek MUNKAFORMA: plénum
ELŐKÉSZÍTÉS: - MIRE JÓ MÉG: koncentrációs képesség fejlesztése
A
játék célja, hogy a tanulók komolyabb és nehezebb feladatok előtt átmozgassák
magukat, javuljon a koncentrációs képességük, és jókedvvel folytassák a munkát.
A játék mindkét agyféltekét aktiválja. Alkalmazhatjuk óra elején – kiváló
jégtörő játék, óra közben lazításként, nyelvórán hallásértési feladatként.
A
tanulók körberakják székeiket, és leülnek.
Első
feladat a játék ritmusának, a telefonos kapcsolat fenntartásának begyakorlása:
1. ütem: mindkét kézzel a térdre csap, 2. ütem: taps, 3. ütem: bal kéz ökölben,
hüvelykujj a bal fül mellett hátramutat, 4. ütem: jobb kéz ökölben, hüvelykujj jobb
fül mellett hátramutat.
Ha
ez már jól és viszonylag gyorsan megy, hívószámokat osztunk ki az ülésrendnek
megfelelően. Az első négy széken ülők egy-egy arkangyal nevét kapják (Gábriel,
Rafael, Uriel, Mihály) a többi közönséges angyal pedig növekvő sorrendben
számokat. (Tudatosítsuk, hogy a hívószám a székekhez = felhőkhöz, és nem
személyekhez tartozik, költözéssel módosulni fog).
A
hívást mindig Gábriel arkangyal kezdi. A 3 ütemnél, a bal keze felemelésekor
bemondja a hívó, azaz a saját nevét, majd a 4. ütemnél, jobb keze felemelésekor
pedig a hívott fél nevét vagy számát. A hívott félnek a következő két ütem
(térd + taps) után reagálnia kell, be kell jelentkeznie (bal kéz = saját szám
vagy név), és hívnia kell valaki mást (jobb kéz = hívott szám vagy név).
Visszahívni tilos (nehezítés esetén a szomszédot hívni is tilos).
Ha
valaki hibázik (elvéti a ritmust, elfelejt bejelentkezni, visszahív, nem létező
számot vagy nevet hív…), feláll, és az utolsó székre ül – megkapva annak a széknek
a számát. Az eddigi utolsó angyal egy székkel előbbre megy, stb. – így
feltöltjük a helyeket addig a székig, ahol a hibázó eddig ült. A költöző
játékosoknak új hívószámot kell megjegyeznie, és következik az új kör. Azok a
szerencsések, akiknek nem kellett költözniük, megtartják addigi hívószámaikat.
Ha
már jól megy a játék, gyorsítsuk tovább az ütemet („csúcsidő”).
Érdekes,
ha a tanár is részt vesz a játékban, a tanulók élvezik, ha hibázunk J. A játék közben
megfigyelhetjük azt is, hogyan viselik a tanulók, ha hibáznak, ill. kiknek
vannak mozgáskoordinációs vagy koncentrációs problémái.
Atomok mozgásban
TANTÁRGY: összes IDŐ:5 perc ESZKÖZ: zene MUNKAFORMA: plénum, pár-, csoportmunka
ELŐKÉSZÍTÉS: - MIRE JÓ MÉG: csoportalakítás
A nap indítására, bemelegítésre és a tanulók átmozgatására alkalmas
játék. A tanulók gyors ritmusú, jó hangulatú (átmozgató) zenére mozognak a
teremben, majd a zene leállításakor utasításokat hajtanak végre, majd újra
táncolnak, stb.
Javaslatok
az 1. utasításra: Körbejárnak, minél több társukkal kezet fognak és mindenkit nevén
szólítva üdvözölnek (ezzel gyakorolva a neveket is…), vagy keresztnevük kezdőbetűje alapján sort alkotnak az ABC szerint,
vagy sorba állnak születésnapjaik
sorrendjében, vagy a zene leállása
után megpróbálnak minél több társukkal kezet fogni (vagy legalább megérinteni
őket), anélkül, hogy elmozdulnának a helyükről, stb.
Javaslatok a 2. utasításra: A tanulók párban, a hozzájuk legközelebb álló társukkal beszélgetnek pl. az előző nap eseményeiről vagy más aktuális témáról, vagy megdicsérik egymást, vagy viccet mesélnek egymásnak, vagy egymás hátára szavakat írnak, amit ki kell találniuk…stb.
Javaslatok a 3. utasításra: A tanulók hármas csoportokat alkotnak, majd megpróbálnak hárman két lábon állni… (megoldható!), vagy az egyik csoporttagot gyorsan körbeviszik a termen, anélkül, hogy leesne, stb.
Javaslatok a 4. utasításra: Négyes csoportok, egymás kezét fogva gyorsan megérintik a terem négy sarkát vagy előkészített plakátokat, s közben igyekeznek nem szétszakadni, vagy találnak egy közös dalt, és egymást túlharsogva igyekeznek a saját dalukat érvényesíteni, vagy keresnek valamit, ami mindannyiukra jellemző, és ezt a tulajdonságukat pl. pantomimmal bemutatják az osztálynak, vagy megfogják egymás kezét, és gyorsan forognak az egyik, aztán a másik irányban, stb.
Javaslatok az.5. utasításra: 5-6… stb. fős csoportok: Mini hangversenyt imitálnak dirigenssel, vagy egy szobrász szobrot formáz a többiekből (akár adott témához), vagy felemelnek egy tanulót minél magasabbra, vagy megfogják egymás kezét, és csukott szemmel mozognak a teremben, stb.
Javaslatok a 2. utasításra: A tanulók párban, a hozzájuk legközelebb álló társukkal beszélgetnek pl. az előző nap eseményeiről vagy más aktuális témáról, vagy megdicsérik egymást, vagy viccet mesélnek egymásnak, vagy egymás hátára szavakat írnak, amit ki kell találniuk…stb.
Javaslatok a 3. utasításra: A tanulók hármas csoportokat alkotnak, majd megpróbálnak hárman két lábon állni… (megoldható!), vagy az egyik csoporttagot gyorsan körbeviszik a termen, anélkül, hogy leesne, stb.
Javaslatok a 4. utasításra: Négyes csoportok, egymás kezét fogva gyorsan megérintik a terem négy sarkát vagy előkészített plakátokat, s közben igyekeznek nem szétszakadni, vagy találnak egy közös dalt, és egymást túlharsogva igyekeznek a saját dalukat érvényesíteni, vagy keresnek valamit, ami mindannyiukra jellemző, és ezt a tulajdonságukat pl. pantomimmal bemutatják az osztálynak, vagy megfogják egymás kezét, és gyorsan forognak az egyik, aztán a másik irányban, stb.
Javaslatok az.5. utasításra: 5-6… stb. fős csoportok: Mini hangversenyt imitálnak dirigenssel, vagy egy szobrász szobrot formáz a többiekből (akár adott témához), vagy felemelnek egy tanulót minél magasabbra, vagy megfogják egymás kezét, és csukott szemmel mozognak a teremben, stb.
A legvégső
lépésben kialakult csoportok fognak a következő munkafázisban együtt dolgozni,
ezért a legvégső utasítást a kívánt csoportlétszámnak megfelelően fogalmazzuk
meg.
Variáció: A tanár kockával dob, olyan feladatot ad,
ami a dobott számnak megfelelő számú tanulót mozgósít. (Az utolsónál
„csalhatunk” kicsit, ha meghatározott számú csoportra van szükség a következő
lépésnél…)
Az állatok konferenciája
TANTÁRGY: összes IDŐ:5 perc ESZKÖZ: zene MUNKAFORMA: plénum
ELŐKÉSZÍTÉS: cédulák állatnevekkel, székek MIRE JÓ MÉG: koncentrációs képesség fejlesztése
A nap indítására, bemelegítésre és a tanulók testi-szellemi
átmozgatására alkalmas játék. Fejleszti a tanulók koncentrációs képességét.
A tanár
kiválaszt Erich Kästner „Az állatok konferenciája” c. művéből egy
szövegrészletet. A benne előforduló állatok nevét cédulára írjuk, lehet egy-egy
állatfajtából több példány is, ha az osztály nagyobb. Minden tanuló húz egy
cédulát.
A tanulók
körben ülnek (asztalok nélkül.) A játékvezető helyet foglal a terem közepére rakott
széken, és elkezdi olvasni a szöveget.
Amelyik
állat hallja a saját nevét, felpattan, és háromszor megkerüli a széket, amin a
játékvezető ül, majd újra leül a helyére. Ha az hangzik el, hogy „az állatok”,
vagy „minden állat”, mindenkinek fel kell ugrania, és meg kell kerülnie a játékvezetői
széket.
Én vagyok a főnök
ELŐKÉSZÍTÉS: - MIRE JÓ MÉG: -
A nap indítására, bemelegítésre és a tanulók átmozgatására alkalmas
játék.
A
játékvezető feltesz egy papírcsákót a fejére, vagy kezébe vesz egy tárgyat, ami
egy főnök attribútuma lehet (pl. pálca, alma, palást…). Valamilyen jól
utánozható mozdulatsort végez, miközben a zene ritmusára körbejár a teremben
(pl. tapsol, dobbant a lábaival, döngeti a mellét, lóbálja a feje fölött a
tárgyat, integet, stb.)
A tanulók
utánozzák a főnököt, és mögé felsorakozva követik őt a teremben. A mozdulatokat
váltogassuk, majd egy idő után adjuk át a papírcsákót ill. a tárgyat valamelyik
tanulónak…
TANTÁRGY: összes IDŐ: 5-15 perc ESZKÖZ: - MUNKAFORMA: plénum
ELŐKÉSZÍTÉS: - MIRE JÓ MÉG: kooperáció, problémamegoldás
A
játék célja a csoporton belüli kommunikáció élénkítése, segítségnyújtás az
akadályok és félelmek leküzdéséhez, valamint a kooperáció és a problémamegoldás
fejlesztése.
A
tanulók körben állnak, kezüket kinyújtják a kör közepe felé, és becsukott
szemmel lassan lépkednek a kör közepe felé. Ha már összeérnek az ujjaik, minden
tanuló megfog két kezet (egyik se lehet a szomszédé). Mikor már mindenki fog
két kezet, kinyithatják a szemüket, és amennyire lehet, hátralépnek, anélkül,
hogy elengednék a kezeket, amiket fognak. A csoport feladata, hogy a
keletkezett csomót kibogozza, úgy, hogy közben nem szabad elengedni a kezeket.
A cél az, hogy a tanulók egymás kezét fogva körben álljanak. (Általában
sikerül, ritkább esetben két, egymásba láncolt kört kapunk.)
A
tanulóknak jól kell ismerniük a társaikat, mivel előfordulhat, hogy hosszabb-rövidebb
ideig igen közel kerülnek egymáshoz. Biztassuk őket, hogy ne adják fel túl
gyorsan, de ha látszik, hogy kibogozhatatlan a helyzet, tehessenek javaslatot,
hol kellene, hogy két tanuló egy pillanatra elengedje egymás kezét.
Játékvezetőként ne avatkozzunk be a döntési folyamatba, engedjük, hogy
érvényesüljön a csoport dinamikája.
A
játék hossza attól függ, mennyire bonyolult a csomó.
Tanárként
megfigyelhetjük, melyik tanuló milyen szerepet vállal a feladat megoldásában.
–
Hogyan
születnek a döntések?
–
Ki
lesz gyorsan aktív?
–
Ki
az, aki inkább csak megfigyelő, és más ötleteire vár?
–
Van-e,
aki destruktív, vagy ok nélkül pesszimista?
Ezekről
a kérdésekről a játék végén plénumban beszéljünk a tanulókkal.
Hetes számolós
TANTÁRGY: összes IDŐ: 5 perc ESZKÖZ: - MUNKAFORMA: plénum
ELŐKÉSZÍTÉS: - MIRE JÓ MÉG: koncentrációs képesség fejlesztése
Ez a módszer lazításra
alkalmas, két intenzívebb munkafázist köthetünk vele össze, de koncentrációs
gyakorlatnak is használható. Mivel a feladat végrehajtása komoly odafigyelést igényel, a módszert nagyon
fáradt tanulók esetében nem ajánljuk.
A tanulók körben ülnek vagy állnak. Sorban számolnak
1-től növekvő sorrendben úgy, hogy minden hetest tartalmazó, vagy héttel
osztható számnál nem a számot, hanem „bamm”-ot mondanak. A számolás addig
folytatódik, míg valaki nem hibázik, ekkor az a személy, aki hibázott, elölről
kezdi a számolást. Menet közben változtatható a számolás tempója is.
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - Bamm - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - Bamm - 15 - 16 - Bamm – 18 ...
Ha a csoport jól megoldotta a feladatot, és hiba nélkül eljut
30-ig, ill. ha a játékban gyakorlott csoportról van szó, nehezíthetjük a
feladatot, úgy, hogy a hatos, vagy hattal osztható számoknál „bimm”-et
mondjanak, ezt követően pedig a nyolcas számot és többszörösét is kiválthatják
pl. „bamm”-al. Ez utóbbi már elég nehéz:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - Bimm
- Bamm - Bumm
- 9 - 10 - 11 - Bimm - 13 - Bamm - 15 – Bimm-Bumm
(Vigyázat! 16: 8 és 6!!!!)- Bamm – Bimm-Bumm
(Vigyázat! 18: 6 és 8!!!!) – 19 – 20 …
Ki vagyok én?
TANTÁRGY: összes IDŐ: 5-10 perc ESZKÖZ: csipesz, biztostű, gémkapocs
ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: ismétlés, komm. készség fejlesztése
A nap indítására, bemelegítésre és a tanulók szellemi-fizikai
átmozgatására alkalmas játék, amely ha híres felfedezők, írók, történelmi
személyek, kutatók neveivel játsszuk, mozgósítja a tanulók más tantárgyakban
szerzett ismereteit is. Szaktárgyi órán a híres személyiségeket az adott
tantárggyal kapcsolatosan válasszuk.
A tanulók
által feltehetőleg ismert híres emberek nevét kártyákra írjuk. Annyi kártyára
van szükségünk, hogy minden tanulónak jusson egy. Készítsünk pár tartalék
kártyát, ha netán valamelyik nevet nem ismerné senki.
Minden
tanuló húz egy kártyát, és felrakja valamelyik társának a hátára, úgy, hogy az
ne lássa, milyen név van a kártyán. A rögzítéshez használhatunk gémkapcsot,
ruhacsipeszt vagy biztosítótűt. A tanulók körbejárnak, és a barkochba
szabályainak megfelelően eldöntendő kérdéseket tesznek fel a személlyel
kapcsolatban, akinek a neve a hátukra van tűzve. Egy–egy társukat csak addig
kérdezhetik, amíg az valamelyik kérdésükre igennel nem válaszol. Ekkor tovább
kell menniük, és más társukat kell tovább faggatni. Ezzel biztosíthatjuk, hogy
a csoport összekeveredjen, és mindenki mindenkitől szerezzen információkat.
Ha a
tanulók úgy gondolják, hogy tudják, ki az a személy, akinek a neve a hátukon
levő cédulán szerepel, rákérdezhetnek. Kétszeri rákérdezési lehetőség van,
ezzel elérhetjük, hogy a tanulók ne csak találgassanak, hanem addig
kérdezgessék társaikat, amíg úgy nem érzik, hogy most már biztosra mennek.
Aki
kitalálta, kinek a neve áll a hátára tűzött cédulán, az leveszi a névkártyát, de
továbbra is részt vesz a játékban, hogy segítse a többieket.
Limitálhatjuk
a játékidőt, és aki adott idő alatt nem találta ki a feladványt, megnézheti a
hátán lévő cédulát.
Lóverseny
TANTÁRGY: összes IDŐ: 5-10 perc ESZKÖZ: -ELŐKÉSZÍTÉS: - MIRE JÓ MÉG: koncentráció
A
játék során a tanulók hangokkal és különböző mozdulatokkal utánozzák egy lóverseny
jellemző eseményeit. A játék célja, hogy a tanulók komolyabb és nehezebb
feladatok előtt átmozgassák magukat, javuljon a koncentrációjuk a következő
feladathoz, és jókedvvel folytassák a munkát. Alkalmazhatjuk óra elején, óra
közben lazításként (nyelvórán hallásértési feladatként). Kiváló „jégtörő”.!
A
játék során a tanulók hangokkal és különböző mozdulatokkal utánozzák egy lóverseny
jellemző eseményeit. A tanulók a földön körben térdelnek, úgy, hogy a válluk
összeérjen. (Ülőkörben, széken ülve is működik.) Elkezdünk mesélni egy
történetet egy lóversenyről, és a kezünkkel ritmikusan a combunkra csapva
imitáljuk a lovak ügetésének a hangját. Minden tanuló utánozza. Aztán közösen
összegyűjtjük, mi minden történik egy díjugrató versenyen, milyen feladatokat
kell végrehajtania a lovasoknak és a lovaknak, majd bemutatjuk a gesztusokat és
hangeffektusokat, melyekkel ezeket a feladatokat utánozni tudják a tanulók.
Néhány
ötlet a versenyhez:
–
ügetés
/ galopp à
változtatjuk a ritmust, esetleg hangot is adhatunk
–
jobb
kanyar / bal kanyar à jobbra / balra dőlünk a körben
–
akadály
à
mindkét kezünkkel azt imitáljuk, mintha átugranánk valamit
–
kettős
akadály à
kétszer csináljuk ugyanezt
–
fahíd
à
ököllel dübörgünk a mellkasunkon
–
vizesárok
à
ugrást imitálunk + „pliccs-placcs”
–
vágta
à
gyors ritmusra váltunk
A
verseny befejezése:
–
tribün
előtt à
hangos taps és üdvrivalgás
–
a
győztes integet à mosoly, több irányba forgatjuk
a fejünket, bólintunk, és elegánsan integetünk
–
fotósok
à
fényképezőgépet imitálunk + „klikk-klikk”
Miután
minden mozdulatot és hangeffektust begyakoroltak a tanulók, kezdődhet a
verseny: „Lovak a starthoz” – nyugalom, aztán ritmikus ügetésbe kezdünk. A
játékvezető „tudósítja” a versenyt, az utasításait mindenki követi. Váltsunk gyakran
feladatot, változtassuk az ütemet.
Szabó család
TANTÁRGY: összes IDŐ: 5 perc ESZKÖZ: névjegykártya, zene MUNKAFORMA: plénum
ELŐKÉSZÍTÉS: névjegyek MIRE JÓ MÉG: csoportalkotás
A módszer célja véletlenszerű (esetleg enyhén manipulált :-)
csoportalkotás és hosszas üléssel járó vagy stresszes feladat, ill. tanóra után
az osztály átmozgatása.
A Szabó családdal kialakított csoportok ideális létszáma 4-5 fő. Stabil
névjegykártyákat készítünk – célszerű őket laminálni is –, melyeken megadjuk a
játékban szereplő személyek nevét, és jelöljük a családokon belüli
funkciójukat. Pl. 5 fős csoport esetén: Szabó úr, Szabóné, Szabóék fia, Szabó
nagyi, Szabóék kutyája. Annyi családra van szükségünk, ahány csoportot akarunk
alakítani. Nyelvórán a nevek természetesen kapcsolódnak a célnyelvi országokhoz:
Vater Lehmann, Mutter Lehmann, Kind Lehmann… .ill. Mr. Smith, Mrs. Smith, Baby
Smith, stb. Kezdéskor ellenőrizzük, hány tanuló van jelen az órán, és hány
családtagot kell esetleg kiszednünk, hogy a végén egyenletesen nagy csoportokat
kapjunk!
A teremben annyi széket állítunk fel a „porond” szélén (a sarkokba), ahány
családunk van, ezekre jól láthatóan és stabilan rögzítjük a családok
vezetékneveit.
Minden tanuló kap egy névjegykártyát, amit nem nézhet meg. Elindítjuk a
zenét, ami rövid ideig szól, közben mindenki gyorsan mozog a teremben, és
takarva (szöveggel lefelé fordítva) folyamatosan csereberéli a névjegykártyáját
a többiekkel. Ha vége a zenének, minden tanuló megnézi, hogy milyen kártya van
a kezében, „hazarohan”, és a család helyet foglal a széken: Alul a nagyapa,
aztán a papa, aztán a mama, aztán a gyerek, aztán legfelül a kutya. Ha mindenki
ül, újra zene, és folytatódik a cserebere.
3-4 kör
után alakítjuk ki a végleges munkacsoportokat, a legutolsó körben ugyanahhoz a
családhoz tartozók fognak a továbbiakban egy csoportban dolgozni. Ne mondjuk
meg előre, hány kör lesz, hiszen a játékkal némileg manipulálhatjuk a csoportbeosztást.
Figyeljük, kik kerültek egy csoportba, és akkor hagyjuk abba, ha nem látunk
nagy összeférhetetlenséget, vagy gyümölcsözőnek ígérkezik a tanulók keveredése.
Sok nevetéssel és mozgással jár. A tanulóknak
általában nem okoz problémát, hogy igen közeli kapcsolatba kerülnek egymással.
Ha észrevesszük, hogy egyes tanulók nem szívesen ülnek a családi „kupacra”, és
csak jelzés értékűen állnak a szék mellé, ne avatkozzunk be. Ha úgy ítéljük
meg, hogy problémás lehet a kupac-megoldás, vagy a tanulók a szabályok
ismertetésekor erős nemtetszésüknek adnak hangot, javasoljuk eleve a családi
lánc kialakítását a szék mögött, a sorrend viszont maradjon nagyapa – apa – anya
– gyerek – kutya.
Táncoló kígyó
TANTÁRGY: idegen nyelv, (összes) IDŐ: max. 5 perc ESZKÖZ: táncolásra alkalmas zene, CD+lejátszó, cédulák a dalszöveggel MUNKAFORMA: plénum
ELŐKÉSZÍTÉS: cédulák megírása MIRE JÓ MÉG: csoportalkotás
A nap indítására, bemelegítésre és a tanulók testi-szellemi
átmozgatására alkalmas játék. Fejleszti a tanulók koncentrációs képességét. A
dalszöveg kapcsolódhat a bevezetendő új témánkhoz.
A
dalszöveget soronként cédulákra írjuk. Minden tanuló húz egyet, és memorizálja
a sort. Idegen nyelv órán elég az is, ha kulcsszavakat írunk ki a dalból.
A tanulók a
rendes helyükön / a tervezett ülésrendnek megfelelően ülnek. A dal hallgatása
közben, ha hallják a saját sorukat, fel kell állniuk, táncolnak, ill. később
beállnak a táncoló kígyóba, és táncolnak, amíg a dal tart. Ha nincs kedvük
táncolni a tanulóknak, ülőkört alakítunk ki, a dal kezdetekor mindenki középen
áll, és ha hallja a saját sorát / kulcsszavát, leül a körbe, sorban, a
dalszövegnek megfelelően.
A zeneszám
végén a táncoló kígyó megáll, a tanulók összeolvassák a szöveget – ha valahol
nem stimmel, helyet cserélnek. Közben megkeressük újra a dal elejét, és
ellenőrzésképp újra lejátsszuk – ekkor mindenki újra a helyére megy.
Újságállat
TANTÁRGY: összes IDŐ: 5 perc+reflexió ESZKÖZ: egy újságlap/csoport MUNKAFORMA: csoportmunka (4-5 fő) ELŐKÉSZÍTÉS: - MIRE JÓ MÉG: kooperáció
A
módszer célja, hogy a tanulók megtapasztalják, hogyan gazdagíthatják a csoport
munkáját saját ötleteikkel, és hogyan fejleszthetik tovább társaik ötleteit a
közös munka sikerének érdekében.
A
tanár a tanulókat véletlenszerűen 4 fős csoportokra osztja. Nyomatékosan
felhívja a csoportok figyelmét arra, hogy a munka során a csoporttagok nem
beszélhetnek egymással, nem írhatnak egymásnak utasításokat, és nem is
mutogathatják el, milyen ötletük van.
Minden
csoport kap egy egész újságlapot. A feladatuk az, hogy az újságlapot körbeadva tépés-technikával
alakítsanak ki egy állatot. Javítani csak addig lehet, amíg a papírból van,
mert új lapot nem kaphatnak. Egyikük elkezdi kialakítani a figurát, majd viszonylag
hamar tovább kell, hogy adja annak a társának, aki az asztalra koppantással
jelzi, hogy folytatni szeretné a munkát. Fontos, hogy mindenki sorra kerüljön
egyszer, mielőtt valaki másodszorra is kérné a lapot.
Szempontok,
melyekről a reflexió során beszélhetünk (nyelvórán is magyarul!!):
–
Milyen
állatra gondoltak az első játékosok?
–
Mikor
lett egyértelmű, hogy az az állat készül, amit végül elkészítettek?
–
Kitől
származik az ötlet?
–
Milyen
gyorsan jöttek rá a csoporttagok, hogy ez az állat készül?
–
Volt-e
valaki, aki a saját ötletét mindenáron keresztül akarta vinni?
–
Hogyan
élték meg a többiek, ha valaki nem tudta / nem akarta elfogadni, mit készít a
csoport?
–
Érzékelhetők
voltak-e „hatalmi harcok”?
EZEK A JÁTÉKOK NEM AZ ÉN SAJÁT ÖTLETEIM! FORRÁS: szakma módszertár (TÁMOP 3.1.4)
Nagyon jó "játékok" drámapedagógiai szempontból is, és én gyűjtögető életmódot folytatok e téren, úgyhogy köszönöm! :)
VálaszTörlésNagyon örülök Orsi! Én pedig szeptember óta drámapedagógiát tanulok. :-)
Törlésnagyon jó játékok! Köszönjük!
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésNem vagyok kezdő tanár, de sok játékot találtam, amit nem ismertem eddig. Köszönöm:)
VálaszTörlésAz újságállat játékban mi történik, ha az egyik csapat nagyon hamar elkészül, a többi meg még nagyban dolgozik? Előre is köszi! Szuperek a játékok, köszönöm!
VálaszTörlés